۶ دلیل مهم برای لزوم استفاده برند آماده مواد غذایی

دسته‌بندی:
بدون دیدگاه

استفاده از برند آماده مواد غذایی در وضعیت امروز صنعت مواد غذایی، مسئله بسیار مهم و استراتژیک است. زیرا این موضوع سود دهی را به سریع‌ترین زمان ممکن نزدیک و ارزش افزوده بسیار زیادی را به ارمغان خواهد آورد.

در حال حاضر ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که رقابتی اجتناب‌ناپذیر در همه‌ی زمینه‌ها و مخصوصاً ارائه‌ی خدمات و محصولات وجود دارد. این رقابت در زمینه‌ی مواد غذایی و خوراکی کمی بیشتر خودنمایی می‌کند، زیرا خوراک بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره‌ی مردم را تشکیل می‌دهد.

در این صنعت یافتن یک برند خوب، ارزش‌گذاری واقعی و نقل انتقال صحیح از نکات بسیار مهم برای خرید است. در واقع مواد غذایی در زندگی مردم اهمیت بسیار زیادی دارد. ازآنجایی‌که افراد همواره به‌سلامت غذا خود اهمیت می‌دهند، بنابراین به دنبال محصولات شناخته شده‌ای هستند که کیفیت آنها مورد تأیید است.

حال شما اگر قصد خرید برند آماده مواد غذایی، یا قصد فروشش را داشته باشید، لازم است که این امر توسط افراد خبره و کارشناس صورت پذیرد. تا ضمن انجام مطالعات و کارشناسی‌های لازم، ارزش واقعی آن برند مشخص شود؛ و از سوی دیگر روند نقل و انتقال برند آماده به‌درستی صورت پذیرد.

ما در مرکز برند تلاش می‌کنیم تا شما را با ابعاد مختلف این مسئله آشنا کنیم. به‌علاوه شما می‌توانید سؤالات خود را به‌آسانی در تماس با کارشناسان ما (شماره تماس مرکز برند: 09122180826) مطرح کرده و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

در این مقاله سعی شده تا شما را هم‌زمان هم با صنعت مواد غذایی و اهمیت استفاده از برند آماده مواد غذایی آشنا کنیم.

برند آماده مواد غذایی

صنعت مواد غذایی ایران از گذشته تا به امروز

صنعت غذای ایران یکی از قدیمی‌ترین صنایع ایران است که به طور تاریخی عمدتاً توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و به همین علت نسبت به صنایع دیگر عمدتاً دولتی کشور از درجه رقابت‌پذیری بالاتری برخوردار است. صنایع فعال در این حوزه خود را به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای رقابت سخت‌تر با رقبا مجهز ساخته‌اند.

اوج شتاب‌گیری تأسیس کارخانه‌های صنایع غذایی به شکل مدرن و امروزی آن مانند بسیاری دیگر از صنایع کشور به ورود موج تجددخواهی و گسترش شهرنشینی در ایران یعنی دوران پهلوی اول و دوم بازمی‌گردد.

در این دوران روش‌های سنتی تولید غذا دیگر جوابگوی نیاز شهروندان نبود و با الزامات زندگی شهری همخوانی نداشت؛ ازاین‌رو گسترش مدرنیزاسیون در ایران سبب شد سرمایه‌گذاران با پیروی از الگوهای پیشرفته موجود در کشورهای غربی و با توجه به پتانسیل‌های بالای کشور در تولید محصولات کشاورزی اقدام به احداث کارخانه‌های صنایع غذایی در نقاط مختلف کشور کنند.

گرچه احداث بسیاری از کارخانه‌های صنایع غذایی ایران که امروز هم در میان کارخانه‌های موفق و بزرگ کشور هستند به دهه‌های ۴۰ و ۵۰ بازمی‌گردد، اما در دهه‌های پس از انقلاب اسلامی به علت سیاست‌های در پیش گرفته‌شده با هدف استقلال و کاهش وابستگی به کشورهای غربی، واردات محصولات غذایی به کشور به طور گسترده‌ای محدود شد، کارخانه‌های صنایع غذایی بسیاری در این مدت در کشور تأسیس شدند و کارخانه‌های قبلی توانستند فعالیت خود را گسترش داده و علاوه بر رفع نیاز جمعیت رو به گسترش ایران، محصولات خود را به دیگر کشورها نیز صادر کنند.

ظرفیت بالای تولید صنایع غذایی در ایران با نصف توان کار می‌کند!

ظرفیت تولید در صنایع غذایی کشور گویای آن است که سرمایه‌گذاری در صنعت غذای ایران ظرفیتی حداقل ۱۵۰ میلیون‌تنی را برای این صنعت رقم‌زده است که متأسفانه به علت عدم برنامه‌ریزی و توجه به ظرفیت‌های تولید در بخش کشاورزی در کشور و میزان ضایعات موجود در این بخش، حدود نیمی از این ظرفیت بلااستفاده و خالی مانده است که به یکی از چالش‌های صنعت غذای ایران در طول سال‌های گذشته تبدیل شده است. این اتفاق بر بهره‌وری این صنعت اشتغال‌زای کشور نیز تأثیرگذار بوده است.

تجربه کشورهای تولیدکننده و صادرکننده مواد غذایی در دنیا نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری و تمرکز این کشورها بر تقویت صنعت غذا با هدف افزایش بهره‌وری، تولید و صادرات محصولاتی باارزش افزوده بالاتر بوده است. به‌عنوان مثال ترکیه با ترانزیت گسترده گندم از کشورهایی چون روسیه امروز به بزرگ‌ترین صادرکننده آرد دنیا تبدیل شده است، شیوه‌ای که با توجه به ظرفیت‌های تولیدی بالای ایجاد شده در کشور ما نیز می‌تواند از سوی سیاست‌گذاران با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این صنعت و ایجاد بهره‌وری و اشتغال بالاتر موردتوجه قرار گیرد.

صنعت غذایی از جمله صنایعی است که ارزش افزوده در آن قطعی است. در واقع سرمایه‌گذاری در این بخش یکی از مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری‌هاست به شرطی که یک نکته مهم در آن رعایت شده باشد. داشتن یک برند، آن چیزی که موجب اطمینان‌بخشی واقعی به خریدار و افزایش فروش می‌شود. اما بیشتر اوقات مشکلات و سختی‌های ثبت برند فعالان اقتصادی را از این موضوع منصرف می‌کند؛ ازاین‌رو بهترین گزینه استفاده از برند آماده مواد غذایی است.

برند آماده چیست؟

همان‌طور که می‌دانید برند یا نام تجاری، در واقع یک عبارت یا نشانه‌ای است که محصولات و خدمات شما را از خدمات و محصولات شرکت‌های مشابه متمایز می‌کند. فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای و به چه وسعتی مشغول به فعالیت هستید، بلکه مهم است که بدانید برندسازی یکی از ضروریات هر کسب‌وکاری به شمار می‌رود. اما این موضوع شامل یک فرایند طولانی و زمان‌بر است. برند آماده چیزی است که امروزه به‌راحتی و با اطمینان می‌توان از آن به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای پیشبرد اهداف تجاری استفاده کرد.

خرید برند مواد غدایی

اهمیت برندسازی

هر نوع برندی جدا از کوچک یا بزرگ بودن آن، دارای ارزش است. داشتن یک نام تجاری بیش از آن چیزی که شما فکر می‌کنید دارای اهمیت است؛ به‌ویژه اگر کسب‌وکار جدیدی راه‌اندازی کرده باشید و اهداف کوچک و بزرگی برای خود تعیین نموده باشید.

ساخت یک برند قابل شناسایی و باارزش یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکاری به شمار می‌آید درحالی‌که خیلی از افراد، آن را جز لیست اقلام ضروری کسب‌وکارشان نمی‌دانند!

به دلیل اهمیت بالای برند و نادیده‌گرفتن آن توسط اغلب کسب‌وکارهای جدید و کوچک، در این جا به چندین دلیل مهم وجود یک برند در کسب‌وکار می‌پردازیم.

رابطه برندسازی با افزایش بازاریابی

 

  1. برند موجب شناخته‌تر شدن بیشتر کسب‌وکار می‌شود

شناخته شدن در بازار جز مهم‌ترین رکن‌های بازاریابی به‌حساب می‌آید، زیرا در سایه آن می‌توانید از تبلیغاتی که برای رشد و بازاریابی استفاده می‌کنید به بهترین نحو ممکن بازخورد گرفته و مشتریان را به سمت کسب‌وکار خود جذب نمایید.

تبدیل‌شدن به یک نام تجاری شناخته شده، اولین قدم برای ایجاد اعتماد در مشتریان جدید بالقوه است. از منسجم بودن برند خود در تمامی پلتفرم‌ها و پیامی که قصد دارید با آنها به اشتراک بگذارید تا بدین طریق خود را به مشتریان بشناسانید، اطمینان حاصل نمایید.

۲.آینده روشن استفاده از برند آماده مواد غذایی

مثال‌های زیادی در این باره وجود دارد که می‌توان با بررسی و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها به قدرت برندسازی یک کسب‌وکار ایمان آورد. بارزترین مثال موجود، شرکت مواد غذایی کوکاکولا می‌باشد. در برآوردهای به‌دست‌آمده در سال ۲۰۱۶، تنها نام و برند کوکاکولا ارزشی معادل ۷۳ بیلیون دلار داشته است که رقم بسیار بالا و ارزشمندی می‌باشد.

شاید کسب‌وکار شما به بزرگی شرکت کوکاکولا نباشد، ولی هرگز نباید فراموش کرد که وجود برند برای هر کسب‌وکاری ارزش می‌آفریند و این ارزش، تنها با گذشت زمان و یک استراتژی مدیریت قوی افزایش پیدا می‌کند.

۳. برندسازی به‌نوعی پشتیبان طراحی‌های شماست

وقتی شروع به تبلیغات، ساخت وب‌سایت، تعامل در شبکه‌های اجتماعی، طراحی کارت ویزیت و غیره می‌کنید، نام تجاری روی تمامی این طراحی‌ها تأثیر گذاشته و باعث ذخیره پول و ارزش شما طی مدت می‌شود.

برندسازی و دستورالعمل‌هایی که طی آن ایجاد می‌شود به شما کمک می‌کند تا طراحی‌ها و تبلیغاتی که در آینده نیاز به انجام آنهاست، طی همان قوانین و زیر نظر نام تجاری شما و به‌صورت یکپارچه انجام شود.

این امر روی صرفه‌جویی در زمان افرادی که برای شما طراحی و تبلیغات انجام می‌دهند نیز تأثیرگذار است زیرا دقیقاً می‌دانند که برند شما چیست و چه کاری انجام می‌دهد و اعتبار شما خواهد بود.

البته خود ایجاد و تبلیغات برند، یک پروسه بسیار طولانی است که شما می‌توانید از برندهایی که برای فروش گذاشته شده‌اند استفاده نمایید.

  1. نیروی کار وفادار و رضایتمندتری ایجاد می‌کند

احساس لذت و کارکردن در یک شرکت با نام تجاری و دارای برندی ارزشمند، قطعاً باعث افزایش رضایت کارکنان نسبت به شرکت‌هایی است که دارای برند نیستند.

در این‌گونه شرکت‌ها کارکنان میل بیشتری به کارکردن نشان می‌دهند و این خود باعث افزایش بهره‌وری و رشد سریع‌تر کسب‌وکار می‌شود. کارکنان این‌گونه شرکت‌ها معمولاً وفادارتر بوده و نسبت به وظایف خود مسئولیت‌پذیرتر می‌باشند.

۵. به روند بازاریابی بهبود می‌بخشد

وقتی از برند آماده استفاده می‌کنید، شما در واقع داستان کسب‌وکار خود و اهدافتان را به‌صورت تصویری و یک الگو به نمایش عموم می‌گذارید. به‌عبارت‌دیگر یک برند نشان می‌دهد که شما چه کسی هستید و چه چیزی ارائه می‌دهید.

برندسازی به نوبه خود باعث بهبود روند بازاریابی می‌شود. سرمایه‌گذاری روی تبلیغات بدون برند قطعاً تأثیر بسیار کمتری در مقایسه با تبلیغات، همراه با داشتن یک برند با طراحی قوی دارد.

۶. برند باعث افزایش اعتماد به شما، در بازار می‌شود

داشتن برند در هر کسب‌وکاری باعث افزایش اعتماد مخاطبین شده و همواره با جذب اعتماد بیشتر و افزایش مشتریان خود، می‌توان به درصد بالایی از سهم بازار هدف رسید. با برندسازی می‌توانید با رقیبان خود در بازار هدف رقابت کرده و بدین طریق مشتریان، محصولات یا خدمات شما را جز نخستین انتخاب‌های خود قرار خواهند داد.

برندسازی، سرمایه‌گذاری

با توجه به اهمیت بالای برندسازی به‌ویژه در حوزه صنعت مواد غذایی، فرقی نمی‌کند که کسب‌وکار شما به چه میزانی کوچک یا بزرگ است، تازه شروع به کار کرده‌اید یا مدت زیادی است که از شروع کارتان می‌گذرد؛ درهرصورت برند دارای ارزش زیادی است و می‌بایست آن را به‌عنوان دارایی کسب‌وکارتان در نظر بگیرید که علاوه بر ارزش‌آفرینی برای شما، موفقیت‌های بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

ساخت یک برند قوی امتیاز مثبتی است که تا پایان کار شما و حتی بعد از آن نیز با شما همراه بوده و می‌تواند باعث اعتبار هرچه بیشتر شما در بازار هدفتان باشد و همچنین یکی از بهترین دارایی‌های شما برای آینده باشد.

البته شما اگر به دنبال خرید یا فروش یک برند مناسب با ارزش‌گذاری صحیح باشید، لازم است که از کارشناسان و خبرگان این فن استفاده کنید. مرکز برند، یکی از تخصصی‌ترین مراکز برای فروش برند است که خدمات قابل‌توجهی به شما ارائه می‌دهد.

خرید و فروش برند مواد غذایی

مرکز برند برای فروش برند مواد غذایی چه کمکی می‌کند؟

اگر شما مالک یک برند آماده هستید و قصد فروش برند مواد غذایی خود را دارید، حتماً می‌دانید که فروش با شرایط مناسب یک برند، کار ساده‌ای نیست.

جدا از پیچیدگی‌ها و سختی‌های یافتن خریدار مناسب برای برند، بحث کارشناسی قیمت، عقد قرارداد و انجام مراحل نقل و انتقال یک برند، مشکل بزرگی خواهد بود.

مرکز برند به شما کمک می‌کند که با استفاده از کارشناسان مجرب و حرفه‌ای بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با مناسب‌ترین قیمت برند خود را به فروش رسانید.

و اگر شما خریدار یک برند آماده هستید، باید بدانید که انتخاب و خرید یک برند آماده امری کارشناسی و حرفه‌ای است؛ و بدون استفاده از مشاوران و کارشناسان خبره ممکن است در این امر دچار اشتباه بزرگی شوید.

خرید برند آماده با بهترین قیمت و با بیشترین ارزش افزوده مسلماً مدنظر هر خریداری است. این مهم با کمک کارشناسان این شرکت دست‌یافتنی است.

فقط کافی است که برای دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت مرکز برند تماس بگیرید.

09122180826

  • نویسنده
    Markazebrand
  • تعداد بازدید
    353 بازدید
0دیدگاه فرستاده شده است.
شما هم دیدگاه خود را بنویسید
تماس