هرآنچه باید درباره فروش برند رستوران بدانید
مقدمهای با موضوع فروش برند رستوران
اگر به تازگی میخواهید یک رستوران در شهر خود افتتاح کنید، حتما این متن را تا انتها بخوانید. افتتاح و ثبت برند و کارهای اداری و قانونی دیگر برای یک رستوران، دارای مراحل دشواری است.با ما همراه باشید، در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه میتوان این مسیر را کوتاهتر کرد. یکی از راههایی که معمولا پیشنهاد میشود مراجعه به شرکت فروش برند رستوران و خرید یک برند ثبت شده است. تا زمان خود را به جای انتظار برای ثبت برند، بر روی بالا بردن کیفیت محیط و غذاهای رستوران خود بگذارید و با خیال راحت مراحل قانونی دیگر برای افتتاح رستوران خود را سپری کنید. البته باید به این موضوع اشاره کرد که خرید برند رستوران و هتل نیاز به حضور افراد باتجربه و مسلط به مسائل حقوقی دارد تا مشکلی برای برند خریداری شده ایجاد نشود.
منظور از خرید برند هتل و رستوران چیست؟
اگر بخواهید از ابتدا برای ثبت برند اقدام کنید حدود ۵ ماه طول میکشد و در این راه ممکن است مشکلات زیادی برای شما ایجاد شود و مجبور شوید از ابتدا شروع کنید. به همین دلیل برندهای آماده و فروشی باعث میشود که کسبوکار شما سریعتر رشد کند و شناخته شود. برخی از رستوران و هتلها به دلایل زیادی مانند نداشتن بودجه، نداشتن توانایی و زمان برای اداره، نداشتن خلاقیت برای ادامه کار و… اقدام به فروش برند و برگشت سرمایه هزینه شده برای ثبت برند خود میکنند. شما در این زمان میتوانید با کمک شرکتهای معتبر در زمینه فروش برند هتل و رستوران، برند را خریداری کنید.
خرید برند رستوران و هتل چه مزایایی دارد؟
در این قسمت میخواهیم مزایای خرید برند برای رستوران و هتل را بررسی کنیم تا شما بتوانید به درستی تصمیم بگیرید:
- دیگر نیاز نیست که مراحل طولانی و طاقتفرسا را برای ثبت برند طی کنید و با مراجعه به دفترخانه ثبت اسناد رسمی میتوانید برند رستوران ثبت شده را به نام خود کنید.
- برای ثبت برند نیاز به مجوز فعالیت و کارت بازرگانی دارید؛ اما اگر بخواهید یک برند آماده را خریداری کنید، میتوانید بدون این مورد و به راحتی برند موردنظر خود را دریافت کنید.
- با خرید برند رستوران دیگر نیاز نیست نگران رد شدن علامت تجاری و نگرفتن گواهی آن باشید.
- با خرید یک برند آماده دیگر نیاز نیست مراحل طولانی معرفی خود به دیگران را بگذرانید و میتوانید با کمی خلاقیت و بالا بردن کیفیت ارائه، از سود بسیاری بهرهمند شوید.
- مراجعه به شرکتهای فروش برند رستوران این مزیت را برای شما دارد که دیگر با شکایت افراد ثالث یا تکراری بودن بعضی از المانها، کار ثبت و دریافت برند شما به عقب نمیفتد.
- با خرید یک برند آماده برای رستوران، هتل و… میتوانید در بسیاری از هزینههای احتمالی برای دریافت مجوزهای مختلف و مراحل اداری ثبت سند صرفهجویی کنید.
- در شروع کسبوکار و فعالیت جدید هیچ موضوعی به اندازه سرعت و زمان برای رشد و شناخت برند به شما کمک نخواهد کرد که این موضوع با خرید برند ثبت شده میتواند حل شود.
چرا باید برند هتل و رستوران را ثبت کنیم؟
شاید اکنون برای شما سوال شده باشد که اصلا چرا باید برند انحصاری داشت و آن را ثبت رسمی کرد. با ما همراه باشید تا به این سوال شما پاسخ دهیم. ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که داشتن یک برند برای هتل و رستوران شما باعث اعتبار شما و رقابت با رستوران و هتلهای معتبر دیگر میشود. همچنین برند به شما کمک میکند تا مخاطبها شما را به خاطر بسپارند و هر جای دیگری که محصولات یا امکانات مشابه را دیدند به یاد شما بیفتند و به سمت رستوران یا هتل حرکت کنند. اگر شما یک برند معتبر و ثبت شده برای رستوران نداشته باشید، نمیتوانید با رستورانهای بزرگ و مشهور دیگر رقابت کنید؛ زیرا شما هویت رسمی و شناخته شدهای ندارید. بنابراین اگر میخواهید به یک رستوران یا هتل بزرگ و موفق تبدیل شوید باید یک برند ثبت شده داشته باشد.
اگر میخواهید یک غذای جدیدی را وارد منو رستوران کنید، به راحتی میتوانید با داشتن برند ثبت شده آن را انحصاری برای خود کنید تا دیگران نتوانند از آن استفاده کنند. اینگونه افراد زیادی برای امتحان کردن طعم جدید غذای شما به رستوران خواهند آمد. همچنین میتوانید از تسهیلات بانکی، خدمات ویژه برای رستوران یا هتل استفاده کنید و به راحتی نمایندگی و شعبههای دیگر را نیز در منطقه یا شهرهای مختلف افتتاح کنید. در آخر باید به این موضوع اشاره کرد که داشتن یک برند انحصاری به شما انگیزه پیشرفت، بالا بردن هر روزه کیفیت ارائه و بزرگ کردن رستوران و هتل را میدهد.
چرا برای خرید برند آماده باید به شرکت فروش برند رستوران مراجعه کرد؟
برخی از افراد تصور میکنند که میتوانند به صورت شخصی اقدام به خرید این برندهای آماده برای رستوران و هتل کنند، اما باید بدانید که مشکلات زیادی در این مسیر وجود دارد که اگر با آن آشنایی نداشته باشید باعث ضررهای بسیاری برای شما میشود. برخی از این مشکلات شامل تشابه برند، شکایات موجود برای برند آماده، وجود احتمالی افراد دیگری که مالک و ذی نفع آن هستند، اشکالات در ثبت برند، درست و قانونی بودن انتقال و خرید و فروش برند رستوران و بسیار مسائل دیگری که فقط افراد باسابقه در این مسیر میتوانند به شما کمک کنند. به همین دلیل ما به شما توصیه میکنیم که حتما به شرکت معتبر در این زمینه مراجعه کنید تا با خیالی آسوده و در آرامش برند آماده رستوران و هتل را دریافت کنید و اعتبار خوبی بدست آورید.
چه مدارکی برای خرید و انتقال برند رستوران به اشخاص حقیقی نیاز است؟
اگر شما یک شخص حقیقی هستید و میخواهید برای خرید برند رستوران و هتل اقدام کنید، حتما این موارد را مطالعه کنید تا همه مدارک را به طور کامل در دفترخانه به همراه داشته باشید:
- مدرک مهم و اصلی که حتما باید در هنگام انتقال برند وجود داشته باشد، کارت ملی و شناسنامه است. بنابراین شما چه به عنوان مالک قبلی و یا به عنوان مالک جدید باید این مدارک را به همراه داشته باشید.
- مدارکی که اثبات میکند که قبلا این برند، ثبت قانونی و رسمی شده است باید به دفترخانه تحویل داده شود. این مدارک شامل آگهی و گواهینامه رسمی ثبت برند و رمز عبور برای سامانه مالکیت معنوی است.
- مدرک مهم دیگری که باید در هنگام انتقال برند آماده باشد، مجوز فعالیت جدید مانند جواز کسب، پروانه تاسیس و… است.
- اگر برای خرید و فروش برندی لاتین به دفترخانه مراجعه کردهاید، فراموش نکنید که باید کارت بازرگانی به همراه داشته باشید.
- در آخر باید بین مالک قبلی و بعدی برند رستوران یا هتل، صلحنامهای در دفترخانه ثبت شود.
اشخاص حقوقی برای انتقال برند رستوران به چه مدارکی نیاز دارند؟
مدارکی که در زمان انتقال و فروش برند رستوران به اشخاص حقوقی باید به مسئول مربوطه در دفترخانه ارائه دهید، کمی متفاوت است و شامل :
- ارائه روزنامه رسمی برای تاسیس یا تغییرات اخیری که در شرکت قدیم و شرکت جدید صورت گرفته است.
- مدارکی که ثبت قانونی برند را مشخص میکند. این مدارک میتواند شامل گواهینامه ثبت و رمز عبور به سامانه مالکیت معنوی برندها و شرکتها باشد.
- برای انتقال برند آماده باید شناسنامه و کارت ملی هر دو طرف معامله یعنی مالک قبلی و مالک جدید وجود داشته باشد.
- شرکت جدیدی که میخواهند برند را به نام خود کند باید مجوز فعالیت و پروانه تاسیس داشته باشد و این مجوز باید در دفترخانه ارائه شود.
- اگر برند موردنظر لاتین است، به همراه داشتن کارت بازرگانی را در زمان مراجعه به دفترخانه برای انتقال برند فراموش نکنید.
- بعد از اینکه استعلامهایی برای فروش برند انجام شد، صلحنامهای بین مالک قبلی و مالک جدید برند رستوران نوشته میشود و در دفترخانه ثبت میشود.
همچنین باید به این موضوع نیز اشاره کرد که اگر در هر کدام از این خرید و فروش برندهای گفته شده، وکیل به جای مالکین حضور داشته باشد باید از اصل وکالتنامه و کپی آن را به همراه مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه وکیل به دفترخانه تحویل داده شود.
قیمت برای خرید و فروش برند رستوران به چه صورت است؟
برای اینکه بدانید برای خرید و فروش برند هتل و رستوران باید چه میزان هزینه کنید، بهتر است با عوامل تاثیرگذار بر قیمت برند آشنا شوید. اینکه برند شما برای چه نوع کالا و خدماتی است و یا مالک جدید و قدیم آن اشخاص حقوقی یا حقیقی هستند، بر روی قیمت برند تاثیر میگذارد. همچنین از دیگر موارد باید به میزان اعتبار، شهرت و سابقه برند اشاره کرد که باعث تفاوت قیمت برندهای مختلفی است که برای خرید و فروش در شرکتها آماده هستند.
باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخلاف تصور شما، قیمت برندهای فارسی با قیمت برندهای خارجی تفاوتی دارد و اگر تفاوت عددی بین آنها مشاهده میکنید به دلیل عواملی است که به آنها اشاره کردیم. بنابراین در این قسمت هم متوجه شدید که چقدر حضور یک شرکت معتبر و باتجربه میتواند به شما در خرید و فروش برند آماده با شرایط عالی و قانونی کمک کند و از کلاهبرداریهای احتمالی در هنگام این انتقال جلوگیری کند.
چند نوع انتقال برای برند رستوران و هتل وجود دارد
بهترین انتخاب برای رستوران و هتلهای تازه تاسیس، مراجعه به شرکتهای فعال در زمینه فروش برند هتل و رستوران و انتخاب یک برند آماده و قانونی برای کسبوکار خود است. برخی از افراد با توجه به نیاز و شرایط و موقعیت خود اقدام به دریافت کلی یا جزئی و اجاره برند آماده رستوران و هتل میکنند که راهی بسیار مقرونبهصرفه است. همانطور که از اسم آن مشخص است اگر شما تصمیم به انتقال کلی برند رستوران گرفتهاید یعنی تمام امتیاز و مزایای برند به مالک جدید واگذار شده و مالک قبلی نمیتواند هیچ حقی نسبت به آن داشته باشد.
در اجاره برند یا انتقال جزئی مالک قبلی میتواند برخی از امتیازهای برند و سهام آن را به شخص حقوقی یا حقیقی جدید منتقل کند. حتی گاهی در این موارد اجازه استفاده از برند رستوران و هتل فقط در برخی از منطقهها به مالک جدید داده میشود. در هرکدام از این انتقالات برند و بعد از نوشتن صلحنامه که تقریبا سه هفته طول میکشد، شما میتوانید از برند استفاده کنید؛ در نتیجه نیاز نیست تا دو ماه و بعد از انتقال رسمی صبر کنید. همانطور که مشاهده کردید استفاده از برند آماده میتواند مسیر شما برای شروع فعالیت در رستوران و جذب مشتری به اندازه چند ماه کوتاهتر کند.
سخن پایانی
رستورانها به یک مکان برای تفریح، گذراندن چند ساعت با دوستان، برگزاری مراسم رسمی و غیررسمی و… تبدیل شده است و هتلها نیز به یک مقصد برای استراحت و برگزاری مهمانی است. بنابراین میتوان گفت که حضور این دو چقدر برای هر شهری ضروری و مهم است و اگر ادارهی آن با کمی خلاقیت و ایدههای جدید همراه شود، میتواند چه سود و موفقیت بزرگی را برای شما به همراه داشته باشد. برای شروع کار و افتتاح یک رستوران و هتل به یک برند معتبر نیاز دارید و همانطور که در متن نیز گفته شد این برند را اگر به صورت آماده بخرید، مزایای بسیار زیادی برای شما دارد.
خرید برند آماده برای رستوران و هتل باعث میشود که شما به جای گذراندن ساعات طولانی در اداره ثبت و پرداخت هزینههای زیاد برای ثبت برند که حتی ممکن است این هزینه را به دلایلی مانند تشابه برند، استفاده از المانهای تکراری در برند و… مجبور شوید چندبار پرداخت کنید، تمرکز خود را به پیشرفت سازمان خود بگذارید و در کوتاهترین زمان صاحب یک برند قانونی شوید. البته نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد مراجعه به یک شرکت معتبر و راهنمایی از افراد باسابقه است.
شرکت فروش برند رستوران و هتل با ارائه برندهای آماده مختلف به شما کمک میکند تا مناسبترین آن را با توجه به شرایط و بودجه خود انتخاب کنید و همچنین از ایجاد مشکلات قانونی احتمالی در این مسیر برای شما جلوگیری میکند. برای ارتباط با کارشناسهای متخصص و استفاده از خدمات فوقالعاده مرکز برند و استفاده از این مزایای عالی برای شروع کسبوکار خود با شماره 09122180826 تماس بگیرید و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز میتوانید به سایت https://markazebrand.ir/ مراجعه کنید.
مقالات پیشنهادی: فروش برند آماده لبنیات