برند یا نام تجاری هر شرکت، هویت آن شرکت را تشکیل میدهد. خرید و فروش برند آماده آرایشی نیز همانند سایر برندها مرسوم است. اگر شما مراحل پردرد سر ثبت برند را نمیپسندید، میتوانید به خرید برند آماده اقدام کنید.
خوشبختانه برندهای متعددی در صنوف مختلف وجود دارند که کار شما را برای خرید برند، آسانتر مینماید. شما میتوانید با مقایسه انواع برندهای موجود عرضه شده بهترین آنها را انتخاب کنید.
فروش برند آماده ارزان در صنف آرایشی بهداشتی نیز در میان انواع برندها وجود دارد. اگر شما در این صنف مایل به تهیه برند هستید، انتخاب برند مورد علاقه شما کار دشواری نخواهد بود.
فواید برندینگ
امروزه در فضای کسب و کار و تجارت، برند یک امر ضروری به حساب میآید. بنگاههای معروف و معتبر اقتصادی، بیش از دیگران به ارزش برندینگ پی بردهاند. این بنگاههای اقتصادی به عنوان پیشرو در صنعت برند وارد شدهاند.
اگر نام تجاری ثبت شده و برند را از شرکتهای کلان حذف کنیم، گویا که هویت آنها را از آنها گرفتهایم. مشکل تنها به اینجا نیز ختم نمیشود. نامهای بزرگ میتوانند طعمههای بزرگی نیز برای سوءاستفادهکنندگان باشند.
درست است که برند نمودن کسب و کار و ثبت نام تجاری برای بنگاههای اقتصادی هزینه بر است. یک شرکت علاوه بر تقبل هزینههای ثبت برند، هزینه فراوان تبلیغ برند خود را نیز باید تحمل کنند.
اما این هزینه کرد، بازگشت مضاعفی خواهد داشت. بنگاه اقتصادی، یک بار این هزینهها را تقبل کرده و در عوض سالیان طولانی از فواید برندینگ بهره خواهد برد.
شرکتهای بزرگ فراوانی در سطح بینالملل فعالیت میکنند که ارزش و اعتبار جهانی دارند. مارک و نام تجاری این شرکتها به تنهایی برای جلب اعتماد مشتری کافی است. برند این بنگاههای اقتصادی آرامش خاطر مشتریان به حساب میآید.
شما فکر میکنید این بنگاههای اقتصادی خوشنام چه مقدار هزینه برند خود نمودهاند. همینطور چقدر صبر و شکیبایی به خرج دادهاند تا توانستهاند به عنوان برندهای معتبر و ارزشمند بینالمللی فعالیت نمایند.
فواید برندینگ در حوزه محصولات آرایشی
در حوزه محصولات آرایشی بهداشتی نیز نامهای تجاری معتبر و بزرگی وجود دارند. این شرکتهای بزرگ سرمایهگذاریهای کلانی برای تولیدات محصولات خود انجام دادهاند.
تصور کنید که این شرکتها برند خود را ثبت نکرده باشند و یا برند آماده آرایشی بهداشتی خریداری ننموده باشند. هزاران تولید کننده در این حوزه فعالیت میکنند که منتظر ارتقاء کسب و کار خود میباشند.
هر تولید کننده کوچک و گمنام میتواند از نام تجاری و مارک این شرکتهای معتبر برای فروش محصولات خود استفاده نماید. این امر نه تنها در فروش شرکت معتبر تأثیر دارد، بلکه میتواند به اعتبار آن شرکت نیز صدمه وارد نماید.
در این صورت است که مشتریان پروپا قرص شرکت معتبر، اجناس تقلبی و بیکیفیت عرضه شده به نام این شرکت را خریداری مینمایند. این امر میتواند اعتبار شرکت معتبر را به شدت مخدوش نماید.
شرکت معتبر آرایشی که برند آماده آرایشی تهیه ننموده است، از چند سوراخ گزیده میشود. اولاً دیگرانی، مشتریان این شرکت را به بنگاه دیگری هدایت کرده و ثانیاً با ارائه اجناس کم کیفیت خود، صدمات جبرانناپذیری به اعتبار شرکت وارد میکنند.
تأثیرات برند سازی در رونق کسب و کار
به عنوان نمونه به تعدادی از آثار و عواقب خوشایند ثبت و یا خرید برند آماده آرایشی اشاره میشود.
- برند میتواند موجب آرامش خاطر مشتری از محصول خریداری شده گردد. وقتی مشتری میداند که این محصول متعلق به یک برند معروف است، قطعاً نسبت به قیمت و کیفیت آن شک نخواهد کرد.
- برند میتواند اعتبار شرکت را بالا برده و موجب اطمینان خاطر مشتریان از خرید شرکت مزبور را فراهم کند.
- برند نقش اساسی در فروش محصول و بازاریابی بنگاه اقتصادی دارد. در حقیقت برند این مفهوم را القا میکند که جایی مطمئن و آبرومند از محصولات عرضه شده پشتیبانی میکند.
- اگر بنگاه اقتصادی به کیفیت و قیمت محصولات خود توجه ویژه داشته باشد، میتواند مشتریان خود را سالها حفظ کند. مشتری به دنبال خرید محصول باکیفیت به قیمت مناسب است.
- برند میتواند از سوء استفاده رقیبان از نام تجاری خود جلوگیری نماید. بسیاری از رقیبان در یک صنف به دنبال آن هستند که بدون هزینه کرد لازم، محصولات خود را عرضه کنند.
- برند به بنگاه اقتصادی شخصیت داده و موجب وفاداری کارکنان و مشتریان میگردد. برند معتبر و خوشنام، پرستیژ بنگاه اقتصادی و شرکتهای صاحب برند میباشد.
انتخاب بهترین و مناسبترین برند آماده آرایشی
بهترین برند آن است که متناسب با شرکت شما بوده و کلمه معروفی را در ذهن تداعی کند. در انتخاب نام تجاری برای شرکت، کلمات باید بتوانند مفهومی از محصولات عرضه شده را در خود داشته باشد.
برند یا نام تجاری شرکت باید در عین زیبایی و تلفظ روان، شبیه کلمات معروف باشد که بهراحتی در ذهن مشتری باقی بماند. مخصوصاً در صنف آرایشی بهداشتی، ظرفیت بسیاری برای انتخاب کلمات خوشایند و جذاب وجود دارد.
در خرید و فروش برند آماده، مشتری خرید برند ارزان را مد نظر قرار خواهد داد. شرکتهای عرضه کننده برند آماده آرایشی باید بتوانند در فروش برند ارزان، با دیگر شرکتها رقابت کنند.
نکته بسیار مهم و اساسی در خرید برند ارزان این است که این نام تجاری بتواند میان سایر نامها جلوه خاصی داشته باشد. نام تجاری شرکت و انتخاب هوشمندانه آن میتواند در اعتبار و فروش شرکت، نقش اساسی ایفا نماید.
ویژگیهای یک برند مناسب
نوع انتخاب برند و نام تجاری، میتواند در انتخاب مشتری تأثیر بسزایی داشته باشد. وقتی که مشتری نامهای گوناگون صنف خود را بررسی میکند، مؤلفههای گوناگونی را در انتخاب برند دلخواه خود مورد توجه قرار میدهد.
برای این که در میان انواع برندهای موجود در صنف خودتان، برند شما بیشتر جلب توجه کند باید مشخصاتی داشته باشد. در ادامه به تعدادی از این مشخصات اشاره میشود که با رعایت آنها، برند شما متمایز خواهد بود.
- در انتخاب برند آماده آرایشی دقت کنید که مارک و نام تجاری شما کاملاً با محصولات آرایشی همخوانی داشته باشد.
- برندهای معروف و خوشنامی وجود دارند که برای عموم مردم شناخته شدهاند. در انتخاب برند خود از نام تجاری مشابه آنها استفاده کنید. با شنیدن این نام تجاری، مشتری احساس میکند که برند شما معروف میباشد.
این نام تجاری معروف لزوماً نباید در میان صنف شما وجود داشته باشد. اتفاقاً توصیه میشود که از نامهای تجاری معروف و محبوب در سایر اصناف الگوبرداری شود.
- برند و مارک شما باید خیلی طولانی نباشد. انتخاب نام تجاری 2 و یا نهایتاً 3 کلمهای، میتواند مناسب باشد. البته این نامهای تجاری باید قابلیت آن را داشته باشد که مفهوم کالای شما را عرضه نماید. خلاصه این که برند باید مختصر و گویا باشد.
- در انتخاب برند آماده آرایشی دقت کنید که باید برند شما در صنف خودتان متمایز باشد. از انتخاب نامهای شبیه به برندهای دیگر صنف خود اجتناب کنید. البته این مسئله مغایرتی با الگوبرداری صحیح از نامهای مشهور ندارد.
- در انتخاب مارک و نام تجاری شرکت خود دقت کنید که در گویشها و زبانهای مختلف، مفهوم زیبایی را القا نماید. بسیاری از کلمات به خودی خود و در ذات خود، لطافت و جذابیت خاصی دارند. در برند خود این جذابیتها را لحاظ کنید.
- مشتری پسند بودن نامهای تجاری و برند شما، شرط اولیه برای خرید برند آماده آرایشی برای شرکت شما میباشد.
نکات مهم درباره برند آماده آرایشی
مهمترین و اساسیترین مسئله در ایجاد کسب و کار و فعالیتهای اقتصادی، فروش بیشتر و رسیدن به سود بیشتر میباشد. تمام برنامهریزی فعالان اقتصادی این است که کسب و کاری مناسب و پردرآمد داشته باشند.
در صنف آرایشی و بهداشتی، موضوع حساستر و پیچیدهتر نیز میشود. در اینجا محصول عرضه شده از نوع ایجاد نظافت و زیبایی است. این خود میطلبد که در عرضه این محصولات، حساسیت فراوانی به خرج داده و هنر لازم پیاده شود.
قدم اول برای ورود به بازار گسترده لوازم آرایشی و بهداشتی، انتخاب برند و نام تجاری مناسب و زیبا میباشد. در اینجا دیگر صحبت از آرایش و زیبایی است. برند و مارک شما باید بتواند این زیبایی را به مشتری القا کند.
اگر بنا ندارید که نام تجاری و برند جدیدی را ثبت نمایید، میتوانید به جای آن، یک برند آماده آرایشی خریداری کنید. البته به شرکتهایی مراجعه خواهید کرد که در کار فروش برند آماده ارزان فعالیت میکنند.
مراحل خرید و فروش برند آماده ارزان نیز مراحل سختی نخواهد بود. شما با مراجعه به عرضهکنندههای برند آماده ارزان، با پرداخت وجهی برند و نام تجاری را به نام خود انتقال میدهید.
بازاریابی لوازم آرایشی
در حوزه لوازم آرایشی شرکتهای کوچک و بزرگ فراوانی در سطح بینالملل و داخل کشور فعالیت میکنند. هر روز نیز تعدادی تولید کننده لوازم آرایشی به این مجموعه اضافه میشود. این امر امکان رقابت در این حوزه را بسیار دشوار مینماید.
بازار لوازم آرایشی یکی از پررونقترین بازارها است که مبالغ کلانی در آن جابهجا میشود. بر اساس یک برآوردی ارزش بازار محصولات آرایشی در ایران بالغ بر 350 میلیارد تومان است.
در این میان نامهای بزرگ و برندهای معتبر فراوانی وجود دارند که عرصه را برای کارگاههای کوچک تولید لوازم آرایشی تنگ میکند. تولید کنندگان کوچک و بی نام و نشان در این میان برای فروش محصولات خود با دشواریهای فراوانی روبرو هستند.
راهکارهای بازاریابی بعد از خرید برند آماده آرایشی
ما به شما تعدادی راهکار ارائه میدهیم که بتوانید محصولات آرایشی خود را راحتتر و بهتر به فروش برسانید.
– از معجزه خرید برند آماده آرایشی غافل نشوید. در انتخاب برند دقت کنید که نامی شبیه به برندهای معتبر را انتخاب کنید. این گونه نامهای تجاری میتواند یک مفهوم معروف را در ذهن مشتری تداعی کند.
– اگر توان و سرمایه تبلیغات عمومی را ندارید، میتوانید با صبر و حوصله، با فروشندگان خرد ارتباط برقرار کنید. با شگردهایی همچون تخفیفات ویژه این گونه فروشندگان را به سمت برند خود بکشانید.
– یکی از مؤثرترین و موفقترین روش فروش محصولات آرایشی، فروش آنلاین میباشد. با یک متخصص هماهنگ کرده و وب سایت مناسبی طراحی کنید. در انتخاب کلمات و عکسها وسواس فراوان به خرج دهید.
– سلایق و نوع انتخاب مشتریان محل خود را کشف کنید و بر اساس آن جنس خود را تولید نمایید. رنگ محصولات و شکل ظاهری آنها در جذب مشتری تأثیر فراوانی خواهد داشت.
– برند و محصولات خود را در دید عموم قرار دهید. برای این کار میتوانید از شبکههای اجتماعی و یا شرکت در نمایشگاهها استفاده نمایید.
– با بازاریابهای محلی خود آشنا شوید و سعی کنید آنها را مجاب کنید که محصولات شما را عرضه کنند. میتوانید برای فروش بیشتر آنها برایشان جوایزی در نظر بگیرید.
– با فروشندگان کلان نیز ارتباط برقرار کنید. از آنها بخواهید که با چه شرایطی حاضر هستند محصولات شما را عرضه کنند؟
– نا امید و مأیوس نشوید. حتی کسانی که قبلاً حاضر به همکاری با شما نبودهاند، ممکن است در شرایطی از محصولات شما استقبال کنند. در فواصل زمانی مشخصی مجدداً به آنها سر بزنید.
– بروشور و کاتالوگ نیز نقش خوبی در تبلیغ محصولات شما خواهند داشت.
دلیل احتیاج به برند و نام تجاری
برند و مارک شرکت شما، هویت و ماهیت شرکت شما میباشد. اگر شما برند اختصاصی ثبت شده خود را نداشته باشید، رقبای شما میتوانند از نام و اعتبار شما به نفع خود استفاده کنند.
برند سازی و ثبت برند به این معناست که شما اجازه نمیدهید از سابقه و خوشنامی شما سوء استفاده شود. در این صورت است که اگر دیگرانی بخواهند حاصل سالها زحمت شما را مصادره کنند باید در مقابل قانون حساب پس دهند.
اگر شما نام تجاری ثبت شدهای برای شرکت خود نداشته باشید، هر کسی میتواند از مارک شما بهرهبرداری کند. با ثبت برند شرکت خود، شما دیگر دست تعدی کنندگان به حقوق خود را کوتاه کردهاید.
برای جلوگیری از بهرهبرداری رقبا از نام تجاری و برند شرکت خود، اقدام به خرید برند ارزان و ثبت آن نمایید. در این صورت، دیگرانی نخواهند توانست حاصل زحمات شما را به نفع خود مصادره کنند.